De gemeenten Schaarbeek en Sint-Joost-ten-Node hebben de nachtsluiting in de Brabantwijk verlengd. Dit besluit, zoals gemeld door La Dernière Heure en overgenomen door Bruzz, betekent dat de maatregel van kracht blijft tot eind september 2026. Oorspronkelijk was de sluiting ingesteld om de openbare orde in de wijk te handhaven.
Context van de maatregel
De verlenging van de nachtsluiting volgt op eerdere besluiten en is bedoeld om overlast en onveiligheid in de Brabantwijk tegen te gaan. De aanpak richt zich op het creëren van een rustigere omgeving voor de bewoners. De exacte details van de handhaving en de redenen voor deze specifieke verlenging met drie maanden zijn niet verder toegelicht in de berichtgeving.
